Παρενέργειες με την απόδοση του ΦΠΑ κατά την είσπραξη (;)

0

Μελετώντας προσεκτικά τις διατάξεις της ΠΟΛ.1214/30.9.14 αντιλήφθηκα ότι οι Έλληνες Επιχειρηματίες με τζίρο έως 500.000 € δεν μπορούν να υποστηρίξουν το σύνολο των υποχρεώσεων που επιβάλλει.

Αυτό κυρίως γιατί ο τρόπος εξόφλησης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που στην πράξη εφαρμόζει η αγορά ενώ ο συντάκτης της εγκυκλίου τις άκουσε σε κάποια αίθουσα συσκέψεων ή σε case study.

Το χειρότερο θα είναι να προσπαθούν να εφαρμόσουν κάτι που προέρχεται από μετάφραση ξένου κειμένου για ακόμη μια φορά.

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για συμψηφισμό απαιτήσεων ενώ η λύση που δίνει με τις επιταγές (ημέρα είσπραξης η ημέρα λήψης της επιταγής και όχι έκδοσης) μάλλον είναι από ξένο κείμενο καθώς στο “εξωτερικό” κυκλοφορούν μόνον επιταγές ημέρας ενώ θεωρώ ότι οι σύμβουλοι της ΓΓΔΕ θεωρούν ότι οι αποδείξεις πληρωμής που επί 10ετίες έμπαιναν στην τσέπη δεν θα ξεβάφουν στο πλυντήριο.

Ο Κλάδος μας έχει ανάγκη από πρόσθετη εργασία, αλλά εργασία που να αμοίβεται δίκαια. Όταν κάποιος λήπτης τέτοιου στοιχείου δεν μπορεί να πληρώσει το τιμολόγιο (οι περισσότεροι δεν έχουν επιταγές) , χρωστάει πιθανόν στον ΟΑΕΕ ή και στην Δ.Ο.Υ. μια δόση φόρου, ίσως και λίγα στο ΙΚΑ θα μπορεί να πληρώσει την αμοιβή του Λογιστή (την κανονική εννοώ & όχι την προσαυξημένη που πρέπει) ;

Συνάδελφοι Λογιστές,

Τα παρακάτω αφορούν εσάς αλλά και τους Επιχειρηματίες (πελάτες σας):

Οι καιροί είναι πονηροί. Έχουμε να ολοκληρώσουμε διαδικασίες (ΜΥΦ, Ε9, ΕΝΦΙΑ) που δεν γνωρίζουμε πόσο θα κοστίσουν χρονικά.

Είναι αναγκαίο να πείσουμε τους πελάτες μας να εξετάσουν όλες τις παραμέτρους στο επίπεδο που τις βιώνουν αυτοί και όχι οι γραφειοκράτες στο Υπουργείο.

Τι θα γίνει εάν ο Πελάτης του δώσει επιταγή για να ξεπεράσει τον σκόπελο της εξόφλησης ; Αν του δώσει μια επιταγή όλα τελειώσαν. Για σημερινή πώληση αντί να πάρει την επιταγή στις 31/12 με λήξη 31/3/15 θα την πάρει αύριο με λήξη 31/3/15. Αυτός θα συμψηφίσει τον ΦΠΑ του τιμολογίου και αυτός θα πρέπει να καλύψει το ΦΠΑ που πάλι δεν θα έχει εισπράξει. Αυτό που σκέφτηκαν δεν λύνει το πρόβλημα αλλά το μπερδεύει και άλλο.

Πόσο θα διαταραχθούν οι επαγγελματικές σχέσεις με τους πελάτες του εάν αυτός μπει στο κανονικό καθεστώς και αυτόματα θα αυξήσει και το δικό τους λειτουργικό κόστος ;

Θα δημιουργηθούν αλυσιδωτές αντιδράσεις που τώρα είναι δύσκολα να προβλέψουμε πόσο μάλλον να σκεφτούμε την αντιμετώπισή τους.

Αν γίνουν λάθη ή παραλείψεις ποια θα είναι τα πρόστιμα ;

Ποιος θα φταίει ; Ο επιχειρηματίας που κοιτάει την ευκολία στην δουλειά του ή ΕΣΥ που πρέπει να κυνηγάς το κάθε χαρτάκι μέσα στην τσάντα, στο αυτοκίνητό του ή στο συρτάρι του γραφείου ή … ;

Ζήσαμε μια τρελλή κατάσταση με την συσχέτιση της ΜΥΦ και τωρα το πρόβλημα θα μεταβληθεί και σίγουρα θα μεγαλώσει .

Σκεφτείτε πριν προτείνεται και σίγουρα προσέξτε την απάντησή σας στο ερώτημα του.

Ας περιμένουμε λίγο και να σκεφτούμε όλοι μαζί Λογιστές και Επαγγελματίες ποιο ψύχραιμα και σίγουρα όχι σήμερα αύριο ή την άλλη εβδομάδα.

Ζητείστε από όποιον το ζητήσει να κάνει μια προφορική έρευνα με τους μεγάλους πελάτες του που πληρώνουν με καθυστέρηση .

Με την έρευνα που θα κάνει ας δει αντιδράσεις, ας συζητήσουν τα προβλήματα να δει αν υπάρχουν κοινά αποδεκτές λύσεις. Καθώς είναι μια δήλωση που δεν ανακαλείται την άλλη ημέρα ενώ τον Πελάτη τον χρειάζεται. Ας το δει αν μπορεί να το χρησιμοποιήσει σαν μέτρο πίεσης για να εισπράξει ποιο γρληγορα την απαίτησή του χωρίς να επιβαρυνθεί και με επιπλέον κόστος ο πελάτης του.

Αυτά προς το παρόν σαν προσωπικές σκέψεις.

Ο καθένας ας κρίνει τους προβληματισμούς μου και ας αποφασίσει το καλύτερο για τον ίδιο και την οικογένειά του.

Αυτά προς το παρόν και ίσως ο προβληματισμός επανέλθει με ποιο ευρεία Συνδικαλιστική τοποθέτηση σύντομα.

Νικόλαος Πατέλης

 

 

 

Share.

About Author

Leave A Reply

eXTReMe Tracker